top of page

צמחים מושכי ציפורים

עודכן: 26 במאי 2021




אין מי שישווה לציפורים בגינה: קולות השיר, המראה החינני, תרגילי הארובטיקה וכמובן תהליכי הקינון, מעניקים לנו תחושה של טבע קטן ומשרות שלווה ורוגע.

רבים אינם יודעים, שלציפורים תפקיד חשוב במערכת האקולוגית של הגינה. הן מווסתות את התפתחות החרקים, או במילים אחרות: אם אתה כנימה, למשל, לא כדאי לך לפגוש בציפור רעבה. על-פי ספרו של שלמה אילן "הגן הפורה", זוג ירגזים המגדל במהלך הקיץ עד 13 גוזלים, מלקט מהעצים ומהשיחים כ- 75 ק"ג של כנימות, עשים, זחלי חרקים וכדומה. בהחלט עבודה נאה, בהתחשב בכך שהם אינם נעזרים במרסס או בחומרי הדברה שעולים הון עתק.

בין הציפורים אוכלות החרקים בגינה, ניתן למנות את הפשוש, הירגזי, הנחליאלי, הדוכיפת, השלדג ועוד. גם דורסי היום והלילה ניזונים מחרקים גדולים ומנברנים.

ישנן ציפורים, אשר מנקודת מבטו של הגנן, גורמות נזק, כאשר הן אוכלות צימוח צעיר או פרחים. בולטים בכך בעיקר הבולבולים, אם כי לרוב, בסביבה עשירה מאוד בצומח, הנזק אינו משמעותי.

הנזק העקרי שנגרם לגנן מציפורים, הוא פגיעה בפירות של עצי הפרי אך עם בעיה זו ניתן להתמודד בעזרת כיוס (עטיפת הפרות בשקיות ניר) או בעזרת רשתות מיוחדות בהם עוטפים את כל העץ.

בדפים הבאים נציין מספר דרכים שיעזרו לנו למשוך ציפורים לגינה.

677 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page