top of page

פרחי עונה במיכלים




פרחי עונה במיכלים פרחי עונה מתאימים היטב לעציצים, אדניות וסלסילות תלויות. מכל קבוצות הצמחים, הם אלו המתאימים ביותר לחלל המוגבל של המיכל. כמו כן, תערובות השתילה למיכלים תואמות היטב את חיבתם לקרקע מאווררת ועשירה. מי שישווה בין צמחים מאותו מין, הגדלים באדמה או במיכל, יגלה, שלעיתים קרובות, אלו שבמיכל יקדימו את אלו שבאדמה. ישנם מספר פרחי עונה, המצליחים רק במיכלים כמו, למשל, קליברקואה 'מליונז בלז' (פטוניה מליון פעמונים).

רצוי לבחור את גודל העציץ בהתאמה לגודל הצמח הסופי, לדוגמא: לפרחי עונה גדולים כמו דורבנית, חרצית קרינית, ואצבעונית, נבחר מיכלים גדולים ואילו לאמנון ותמר או לבת-חן נוכל להשתמש בעציצים נמוכים. רצוי לשים דגש על בחירה קפדנית של צבעי הפריחה ולהתייחס לגובהם, כאשר מתכננים קבוצה של מיכלים העומדים זה ליד זה.

השקיה סדירה חשובה מאוד, במיוחד בעונה החמה ובעונות המעבר. בתקופות אלו זקוקים רוב המיכלים עם פרחי העונה להשקייה יום יומית. רצוי לחבר אותם להשקייה אוטומטית, כי כל פיספוס בהשקיה יכול לסיים או לקצר את חיי השתילים במיכל. בעת השתילה כדאי להוסיף לתערובת דשן בשיחרור איטי מסוג "אוסמוקט" או "פיש".


446 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

טיפול

bottom of page