top of page

עונתיים אמיתיים



אם אתם ממש מתעקשים לשתול עונתיים בערוגת העונתיים, הנה כמה מובחרים

וגם כמה חדשים ומסקרנים שהגיעו לא מכבר.





גומפרנה זהובה

Gomphrena haageana

את הגומפרנה הכדורית הפורחת בלבן או בסגול כולם מכירים, אולם פה מדובר בליגה אחרת. גומפרנה זהובה או זני מכלוא גבוהים אחרים (אשר משום מה מכונים גם הם בארץ גומפרנה זהובה) מגיעים עד לגובה של 60-40 ס"מ, פורחים בגווני כתום, אדום ורוד ולבן ויוצרים מופע פריחה מרשים לאורך תקופה ארוכה. הצמחים נוטים לרבוץ לצדדים ולכן מומלץ לשתול אותם בקבוצות גדולות ולהקפיד על קיטומים והסרת פרחים ראשונים בתחילת העונה, כדי ליצור צמחים מסועפים וחזקים. שמש מלאה או חצי יום שמש.





ציניה 'פרופיוז'ן'

'Zunnia 'Profusion

זן מכלוא זה, המופיע בורוד כהה, כתום או לבן, מגיע לגובה של כ-30 ס"מ ומסוגל לפרוח תקופה ארוכה מאוד אם מטופל כיאות. מתאים לשמש מלאה ולחצי יום שמש, זקוק להכנת קרקע טובה ולהשקיה סדירה. חשוב מאוד להסיר את הפרחים בעת השתילה ולהמשיך ולהסיר את הניצנים המופיעים על הצמח מספר פעמים, כדי לאפשר לו לפתח נוף חזק ובריא.





ציניה צרת עלים, זנים שונים

Zinnia angustifolia

דומה לציניה 'פרופיוז'ן' אך נבדלת ממנה בעליה הצרים ובפרחיה המעט קטנים יותר. פורחת בכתום, צהוב או לבן ומאריכה בפריחה. גובה 40 - 30 ס"מ. גם כאן חשוב מאוד להסיר פרחים וניצנים ראשונים.






קתרנתוס ורוד (וינקה)

Catharanthus roseus

נראה שאין צורך להציג צמח מוצלח זה. למרבה הצער, בשנים האחרונות הוא החל לרכוש לעצמו שם רע,כפי הנראה באשמת הזנים החדשים, ההופכים חלשים ומפונקים יותר ויותר משנה לשנה. על כל פנים, כדי להמשיך ולהשתמש בהם, יש לשתול אותם בשמש מלאה, באדמה מנוקזת היטב ולהמנע מהשקיית יתר.





רגלת הגינה

Portulaca umbraticola 'Wildfire'

צמח זה כונה בעבר פורטולקה רב-שנתית, יתכן משום שהצמחים מסוגלים לעבור את החורף ולהתחדש באביב (אם כי ברוב המקרים התוצאות בשנה השנייה יהיו דלות). על כל פנים, זהו אחד מפרחי הקיץ המוצלחים ביותר, למעט אולי התכונה המרגיזה שלו לסגור את פרחיו בשעות אחר הצהרים ואשר בזכותה הודבק לו הכינוי "פרח הסתדרות". פורח בשלל צבעים, אולם למרבה הצער, נמכר לרוב במיקס ולא מופרד לצבעים. צמח משתרע, עמיד למגוון רחב של תנאים, מסתדר גם בהשקיה מועטה וגם בקרקע רווית מים, שמש מלאה או חצי יום שמש, מאריך בפריחה. קיים גם זן מוצלח בעל פרחים סגולים או לבנים, הנקרא 'סמבה'.






צלוסיה 'פלמינגו פת'ר'

'Celosia 'Flamingo Feather

צמח חדש וגבוה, הפורח בשיבולים ארוכות ומחודדות בגוון ורוד עדין. בסתיו, לקראת סוף חייו, אם לא ממהרים להוציא אותו כאשר עליו מתחילים לאבד מיופים, מצפה הפתעה: הפרחים הורודים והארוכים מתחילים להתפתל והעסק כולו מקבל צורה של להקת פלמינגו עצבנית. שמש מלאה או חצי יום שמש, גובה 70- 150 ס"מ. מהתבוננות ראשונית, נראה כי עדיף לא לקטום את הצמח בשלביו הראשונים.

קיים גם זן הנקרא 'פלמינגו פרפל' ופורח בסגול.






קוריאופסיס צבעוני 'מהגוני מידג'ט'

'Coreopsis tinctoria 'Mahogany Midget

צמח חדש ומעניין בגובה של 30 ס"מ, פורח בצבע בורדו עם עין צהובה. הצמח חלש יחסית, אולם ניתן להצליח איתו אם שותלים שתילים צעירים ורעננים ומקפידים להסיר בשבועות הראשונים ניצני פריחה. לאחר שהצמח התכסה בפריחה, רצוי להסיר פרחים שנבלו לעידוד המשך הפריחה. שמש מלאה או חצי יום שמש.





זיפנוצה מכחיל 'פרפל מג'סטי'

'Pennisetum glaucum 'Purple Majesty

צמח חדש בארץ, שאין איתו עדיין ניסיון רב, אולם לפי האינטרנט הוא להיט בארה"ב. זהו עשב קישוטי, אשר עלוותו מזכירה מעט עלוות תירס אך צבעה חום-אדמדם. פורח בשיבולים ישרות וארוכות בצבע חום-סגול, המתאימות לקטיף וליבוש. רצוי לשתול את השתילים בתחילת העונה כשהם עדיין צעירים. גובה 1-1.5 מטר, שמש מלאה או חצי יום שמש.






חמנית מצויה, זנים שונים

.Helianthus annuus cvs

חמניות פורחות אומנם לאורך זמן קצר אולם האפקט שהן יוצרות, במיוחד בזנים הגבוהים, הוא מיוחד ושובה עין. חמניות עדיף לזרוע, משום שקצב הגידול מהיר ולרוב התוצאות טובות יותר מאשר בשתילים. ניתן להתחיל לזרוע מסוף החורף ולהמשיך לזרוע במהלך הקיץ. חמניות מסיימות את חייהן מהר ולכן, זריעה במספר מחזורים תבטיח עניין לאורך תקופה ארוכה. חפשו את הזרעים של הזנים הגבוהים ורשמו לכם את שם הזן, כדי להשתמש בו שוב בשנה הבאה, אם יתגלה כמוצלח.

248 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page